Toppbetyg för Emmabodaföretag: "Vi är glada"

Foto: Emmaboda Energi

Kommuninvånarna har sagt sitt – bolaget får högst betyg.

delningar

Under januari och februari månad genomförde Emmaboda Energi en kundundersökning via telefon. Detta för att se vad kommuninvånarna tycker om Energibolagets tjänster.

– Vi genomför den här kundundersökningen för att få reda på lite om varje. Vi vill veta hur kommuninvånarna upplever våra tjänster, vad man tycker om vårt bemötande och så vidare, sa Stefan Lundgren från Emmaboda Energi till 24Emmaboda då.

Efter att supportföretaget TMJ Group insamlat alla svar så har nu resultatet kommit. Emmaboda Energi får toppbetyg av kunderna.

"I 2019 års NKI-undersökning fick vi betyget Mycket Väl Godkänd vilket vi är glada för. NKI står för Nöjd Kund-Index och det beräknas på skalan 0-100 och för att få MVG ska man få ett resultat på 75 eller mer", skriver Energibolaget på deras hemsida.

Totalt deltog 504 slumpmässiga kunder anonymt under en fem minuter lång intervju där bland annat deras tankar och synpunkter gällande företaget redovisades.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar