Skogskoncernen vann pris på internationell gala

Angeline Elfström och Linda Ottosson tog emot utmärkelsen under PPI-Awards 2019. - Foto: Pressbild

Vann årets bästa marknadsföringskampanj och fick ta emot pris i Wien.

delningar

Skogskoncernen Södra med säte i både Emmaboda- och Nybro kommun fick under en internationell gala i Wien ta emot pris för sitt banbrytande "act of a hero"-kampanj när koncernen utsågs till årets marknadsföringskampanj.

Linda Ottosson, ansvarig för Södra Cells marknadskommunikation, som ledde kampanjen tillsammans med försäljningschef Marcus Hellberg, tog emot priset tillsammans med Angeline Elfström, Customer Relations Manager på Södra.

– Vi är oerhört stolta över den banbrytande act of a hero-kampanjen av flera anledningar. Vi pressade gränserna för traditionell reklam av en massaleverantör, avsiktligt riktade mot våra kunders kunder och sprider ett allmänt positivt budskap om hållbara skogsprodukter.

Kampanjen hade över fyra miljoner visningar och över 800 000 videovisningar.

– Statistiken är imponerande, men det finns mer att berätta. Förutom att vi mottagit två priser, så visar kampanjen att det finns ett verkligt värde i kreativ och out-of-the-box-kommunikation i kombination med tydlig analys av våra kunders behov, säger Marcus Hellberg.

– Vi vill också passa på att tacka vår kreativa samarbetspartner, Ehrenstråhle, för att ha hjälpt oss att tänka modigt och att ta en helt ny inställning till marknadsföring av massa, avslutar Marcus Hellberg.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar